Friday, April 3, 2009

Kekurangan rumah guru di SK Simbuan paling kritikal

3rd April, 2009
KENINGAU: Kekurangan rumah guru di SK Simbuan ditahap paling kritikal, menyaksikan ia kini memberi tekenan serius kepada tenaga pengajar, untuk memberikan per-khidmatan yang terbaik murid-murid sekolah itu.

Pengerusi PIBG sekolah itu Joseph Situl ketika mendedahkan perkara itu kepada media berkata, sejak tahun 1984 masalah kekurangan rumah guru di sekolah itu telah berulang dikemu-kakan, namun sehingga sekarang tidak ada sebarang petunjuk positif, menunjukkan masalah itu akan berakhir.

SK Simbuan terletak kira-kira 40 Km dari sini – mempunyai seramai 16 tenaga pengajar terlatih, namun ke-pakaran mereka tidak sepenuhnnya dapat dicurahkan kepada anak bangsa, disebabkan guru-guru malang itu se-dang bergelut dengan tekanan tempat tinggal.

wakaka...ha ini untuk hishamuddin keris...sebelum sibuk urus pasal lain...bagus kau urus guru-guru tinggal di kandang kambing ni...wakaka...macamanalah mau maju...pelajar luar bandar mau jadi pandai...pandai cakap orang putih...kalau guru indada motivasi...rumah pun inda baketentuan...wakaka

No comments: