Monday, April 13, 2009

Pelbagai pihak sokong iktiraf bangsa Bumiputera Sabah

12th April, 2009

KOTA KINABALU: Pelbagai pihak me-nyokong cadangan supaya kerajaan Perse-kutuan memberi pengiktirafan sewajarnya terhadap penduduk tempatan sebagai “bang-sa Bumiputera Sabah” dan bukan dikategorikan sebagai “lain-lain bangsa” dalam semua urusan atau borang pentadbiran kerajaan.

Presiden Persatuan Pengguna Sabah dan Wilayah Persekutuan Labuan (Cash), Datuk Patrick Sindu, menyokong cadangan itu ba-gaimanapun katanya perincian terhadap bangsa-bangsa di Sabah perlu dinyatakan dengan jelas untuk memudahkan pengenalan.

“Memang bangasa-bangsa yang ada di Sabah tidak digazetkan dalam perlembagaan. Oleh itu kerajaan perlu membuat sesuatu untuk membetulkan keadaan.

wakaka...ini lagi satu datuk 'palui'...begitu banyak isu pengguna di sabah...dia mau cerita pasal bangsa...oi datuk...kasi turun harga ayam sama dengan semenenjung la...baru cerita lain...wakaka...lagi satu mau tanya...itu mirza bila mau kasi balik duit pelabur...sekarang memang sudah jadi banyak...sebab lama simpan...wakaka

1 comment:

Orang Sabah said...

Sepatutnya Datuk ni fikirlah masalah orang Sabah. Bagi tahu pemimpin Sabah mengenai masalah masalah rakyat sabah seperti masalah pengangkutan, pembangunan, ekonomi dan macam maca lagi...