Saturday, April 25, 2009

Masalah sekolah luar bandar di Sabah akan diatasi segera

SEMPORNA: Masalah sekolah luar bandar di Sabah termasuk yang melibatkan pe-rumahan guru akan diatasi secepat mungkin bagi menyediakan pembelajaran yang selesa kepada pelajar serta persekitaran kondusif untuk guru, kata Timbalan Menteri Pelajaran Dr Puad Zarkashi.

“Sejak empat hari saya be-rada di Sabah termasuk di San-dakan, Kinabatangan, Sempor-na dan Tawau saya melihat terlalu banyak masalah yang dihadapi oleh sekolah-sekolah luar bandar di sini.

“Antara yang paling jelas ialah tentang kemudahan bilik darjah. Ada bilik darjah yang terlalu daif dan tidak dapat di-gunakan dan ada rumah-rumah guru yang terlalu menyedih-kan.

wakaka...baguslah kalau kau nampak...menteri yang dulu-dulu inda nampak...asyik cium keris saja...wakaka...cuma harapnya ini bukan retorik...untuk minta sokongan...biar ada tindakan konkrit...masalah pendidikan sabah dapat diatsi segera...kasihan cikgu-cikgu tinggal di kandang kambing @ reban ayam!..wakaka

kalau kau sedih...kami lagi sedih...tengok anak kami belajar di sekolah inda bagus...macam di palestin...kalau mau harap YB kami...diorang asyik cari projek kasi masuk poket saja...wakaka

No comments: