Wednesday, February 25, 2009

Amal sistem pengurusan Islam dalam pentadbiran

RANAU 24 Feb. - Semua agensi dan jabatan di negeri ini digesa mengamalkan sistem pengurusan berlandaskan Islam bagi mewujudkan kerajaan yang bersih, adil dan amanah.
Yang Dipertua Negeri Sabah, Tun Ahmadshah Abdullah berkata, bagi memastikan hasrat itu tercapai, latihan pengurusan yang bercirikan Islam perlu dipertingkatkan.
''Saya menyeru agar program seperti itu dapat dipertingkat dan dipergiatkan supaya semua organisasi di negeri ini dapat mengaplikasikan sistem pengurusan Islam dalam pentadbiran harian mereka.
''Diharapkan latihan melahirkan pemimpin dan ketua-ketua masyarakat dapat dipergiat supaya mereka boleh menjadi pemimpin yang mempunyai ciri-ciri kepimpinan Islam,'' katanya ketika berucap pada Majlis Perasmian Pusat Latihan Islam Kundasang dekat sini kelmarin. Utusan Malaysia.

Kahkah...Tuan yang terutama ini nasihat mau kasi sama siapa?...bukan jabatan sama agensi kerajaan saja...suruh juga para pemimpin lain macam YB supaya amal sistem Islam...pemimpin lain pun sama...sebab ramai juga pimpinan kitani di Sabah ni main jackpot di genting...ada yang kena tangkap di tengah laut...siapa?...kahkah sendiri mau ingat la!

No comments: