Wednesday, March 25, 2009

10,000 penganggur warga asing boleh ancam keselamatan negara

20th March, 2009

PETALING JAYA: Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) menganggarkan kini terdapat kira-kira 10,000 pekerja asing yang sah di ne-gara ini yang tidak mempunyai pekerjaan dan kesatuan itu bimbang mereka mungkin membawa ancaman kepada keselamatan negara.

Setiausaha agungnya, G. Rajasekaran kelmarin berkata kajian yang dijalankan oleh MTUC menunjukkan kebanya-kan pekerja ini sama ada tidak berbuat apa-apa atau mencari kerja rencam dan dalam keada-an terdesak, ada di antaranya mungkin melakukan jenayah kecil.

Bercakap pada sidang akh-bar di sini, beliau berkata pekerja terbabit terdiri daripada warga beberapa negara seperti Bangla-desh, Indonesia, Myanmar, India dan Pakistan, yang sama ada diberhentikan kerja oleh majikan mereka tanpa pampasan yang sewajarnya atau dibiarkan begitu sahaja.

wakaka...sini sabah bukan 10,000 la dey tambi...mau lebih 100,000 itu palipin sama indon...tambah lagi sekarang itu pakistan makin ramai jual kain...banyak betul durang tambi...rasa macam mau limpas jumlah penduduk sabah...wakaka

wakaka...durang ni pula tambi...bahaya sebab berani mengasi mati orang...merogol...jual syabu...merompak...macam-macam lagi...ini tambi siapa mau urus...wakaka

No comments: