Wednesday, March 25, 2009

Saya malu jika nasib rakyat belum terbela

PULAU LUBUKAN (SUKAU): “Sebagai Wakil Rakyat Barisan Nasional (BN) di kawasan ini, saya amat ber-dukacita dan malu jika dua tahun dari sekarang masih banyak rumah penduduk beratap bocor, bertiang rapuh dan tidak berdinding, manakala sumber ekonomi mereka masih tidak terbela”.


Ahli Dewan Undangan Negeri Sukau, Saddi Haji Abdul Rahman, berkata fenomena kemiskinan rakyat di kawasan ini perlu diselesaikan secara agresif, memandangkan tahun 2010, kerajaan Sabah sendiri menyasarkan bebas dari kemiskinan.


Ke arah penyelesaiannya, tegas Saddi, kualiti kehidupan rakyat bukan saja diatasi dengan menekankan soal nilai kesejahteraan dan kesihatan dan kediaman penduduk diperbaiki, tetapi memastikan sumber ekonomi mereka sebagai punca utama penyelesaian masalah kemiskinan perlu ditangani bermula dari sekarang.

wakaka...ini yb bagus..cita-cita besar...mau kasi tolong penduduk kampung keluar dari kemiskinan...cuma kita mau tingok saja...dia cakap betul atau auta...kasi tipu orang kampung saja...next election...buat muka kasian...minta undi...minta kasi chance sekali lagi...
...ala yb kami pun dulu macam ini yb juga..janji macam-macam...lepas pilihanraya mau jumpa pun susah...kalau ditelepon mesti dia di kl atau kk...rakyat juga yang dikasi buduh...wakaka

No comments: