Tuesday, March 10, 2009

Percepat bina Skim Bantuan Rumah mangsa banjir, kata Kurup

10th March, 2009

KENINGAU: Timbalan Menteri Kema-juan Luar Bandar dan Wilayah, Tan Sri Joseph Kurup menggesa pembinaan Skim Bantuan Rumah melibatkan mangsa bencana banjir atau bencana alam disegerakan.


Katanya, bantuan rumah itu amat penting bagi rakyat yang telah kehilangan tempat tinggal dan perlu dibantu supaya mereka memiliki rumah semula.


Kurup berkata penerima bantuan rumah melalui skim berkenan di bawah KKLW yang disalurkan ke Pejabat Daerah telah dikenalpasti dan pembinaan itu perlu di-segerakan memandangkan kebanyakan mangsa yang terlibat menumpang di rumah saudara dan ada yang tinggal sementara di balai raya.


“Percepat pembinaan ini, buat dengan segera,” gesa Kurup yang juga merupakan Ahli Parlimen Pensiangan di majlis pen-yampaian sumbangan berupa wang tunai kepada 86 keluarga mangsa banjir di Kampung Pagalungan Ansip di sini kelmarin.

wakaka...hai kurup...kalau kau macam ni dari dulu kan inda marah si andipai tu...kompom kau menang tanpa tanding...tapi itulah kau..dulu inda melawat kawasan...siok2 kau di kk...sekarang siok kau di kl...itu pasal orang pensiangan marah...wakaka
wakaka...lain kali...kau bertugas bagus2...lepas ini...itu pun kalau menang pilihanraya nanti...wakaka...kalau inda menang pigilah potong getah...wakaka

No comments: